Malatya:
DEMİRYOLU ÇALIŞANLARININ FAZLA MESAİ İSYAN


 FERDİ DURDU

  Demiryolu çalışanları, işyelerinde günlük 8 saat ve haftalık 40 saat çalışma saatlerine uyulmadığını iddia ederek, TCDD Malatya 5. Bölge Müdürlüğü önünde “sakızlı” eylem yaptı.

  Türk Ulaşım Sen Malatya Şubesi ile Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Malatya Şubesi tarafından ortaklaşa gerçekleştirilen eylemde, memurlar 1 saatlik fazla mesai ücretiyle ancak sakız alabildiklerini öne sürdüler.

 

“KÖLELİK DÜZENİNE HAYIR DİYORUZ”

  Ortak düzenlenen eylemde konuşan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Malatya Şube Başkanı Kasım Otur, “Modern kölelik düzenine hayır demek için buradayız. İşyerimizde günlük 8 saat haftalık 40 saat çalışma saatlerine uyulmamaktadır. 399 sayılı kanun hükmünde kararnamenin 20’nci maddesinde haftalık yasal çalışma süresi 40 saat olarak belirlenmesine rağmen, kurum tarafından buna uyulmamakta, hafta sonu tatil günleri verilmemektedir. Faal personel günde yaklaşık 20 ile 24 saat arası sürekli, özellikle tren üzerinde çalıştırılmakta; aylık çalışma süresi 300-350 saati bulmaktadır. Böyle bir çalışma sisteminde kazalar artmakta, kamu mallarına zarar verilmekte ve demiryollarında seyahat eden insanların can güvenliği tehlikeye atılmaktadır” dedi.

 

“BU KANUNA UYULUYOR MU?”

  Otur, 399 sayılı KHK’ye uyulmadığını öne sürerek, “399 sayılı KHK’de “Zorunlu ve istisnai hallere münhasır olmak üzere, normal çalışma saatleri dışında veya tatil günlerinde yaptırılacak fazla çalışmalar karşılığında bütçe kanunlarında belirlenen miktarlarda saat başı fazla çalışma ücreti ödenir. Ancak fazla çalıştırılacak personel sayısı kurumun sözleşmeli personel sayısının yüzde 5’ini, ödenecek fazla çalışma ücreti ilgilinin temel ücretlerinin yüzde 15’ini geçmez” denilmektedir. Soruyorum; bu kanuna uyuluyor mu? Uyulmuyor mu?” şeklinde konuştu.

 

“ANCAK SAKIZ ALINIR”

  Bir saatlik mesai ücretinin 1.45 TL olduğunu kaydeden Otur, şunları ifade etti: “Memur ve işçi aynı işi yapmaktadırlar. Çalışma saatlerine gelince; işçi makinist günlük 9 saati, haftalık 45 saati geçmeyecek şekilde çalıştırılırken; memur makinist fazla çalıştırılmaktadır. Fazla çalıştırılmada işçi personele saat başına 12.00 TL, memur personele ise 1.45 TL reva görülmüştür. 1 saatlik ücrete alınsa alınsa ancak sakız alınabilir. Faal personel olarak adlandırdığımız ve seyrüseferden bizar sorumlu olan sözleşmeli statüdeki personele fazla mesai ücreti olarak 1.45 kuruş verilmektedir. Oysaki bunların yerine asgari ücretle çalışanlarla karşılarsak, 2 bin 350 kişinin çalışmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Yaklaşık olarak 4-5 katı maliyet artmaktadır.”

 

-İSTEKLERİNİ SIRALADILAR-

  Otur, çalışma düzenin belirlenmesini istediklerini belirterek, “Faal personelin çalışma düzeninin Anayasa, taraf olduğumuz Uluslar Arası Sözleşmeler ve yasalarda belirlenen ilkeler çerçevesinde; faal personelin sağlığı, aile ve sosyal hayatları, demiryolları ile seyahat edenlerin can ve mal güvenliğinin sağlanması, kazaların önlenmesi gibi hususlarda dikkate alınmak suretiyle çalışma düzeninin belirlenmesinde; 1-faal personelin ve tren üzerinde çalışan personelin çalışma süresinin 8 saati aşmaması, 2-haftalık ve aylık çalışma sürelerinin aşılmaması, 3-haftalık 40 saat çalışma süresinin aşılması halinde isteyen personele bunun karşılığında dinlenme olarak verilmesi, 4-görevi gereği harici merkeze giden ve burada kalan personelin görev başında sayılması ve fazla mesai olarak ödenmesi, 5-faal personelin hafta sonu tatilinin belirlenmesi, hususlarının dikkate alınmasını talep ediyoruz” diye konuştu.

 

-SAKIZ DAĞITTILAR-

  Memurlar, basın açıklamasının ardından bir saatlik mesai ücretiyle sakız alındığını kaydederek, aldıkları sakızları basın mensuplarına dağıttılar.

  Eylem, olaysız şekilde sona erdi. 



Yeni Malatya Gazetesi
Anahtar Kelimeler

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

"Türkiye bu tümseği aşacak"
"Türkiye bu tümseği aşacak"

Haberi Oku