Malatya:


SELAHATTİN GÖKATALAY
Birçok kesim tarafından eleştirilmesine rağmen Malatya Belediyesi tarafından  Merkez- İnönü Üniversitesi hattında yapım çalışması devam eden ‘Trambüs’ ile ilgili en fazla tepkiyi gösteren  Cumhuriyet Halk Partisi Malatya Büyükşehir Belediye Başkan adaya Hakan İnci, bu projeden derhal vazgeçilmesi gerektiğini , bunun trafiği rahatlatacak bir proje olmadığını öne sürdü.

                “Trambüs Trafiği Rahatlatmayacak”

                CHP  Malatya Büyükşehir Belediye Başkan adayı Hakan İnci, beraberinde CHP Malatya İl Başkanı Enver Kiraz, CHP  Battalgazi İlçe Başkanı Abdulvahap Ayzabar ve Trafik Uzmanı İnşaat Mühendisi Bekir Ilıcalı ile birlikte Avşar Otel’de basın toplantısı düzenleyerek birçok kesimle birlikte kendilerinin de eleştirdiği ‘Trambüs’ konusuyla ilgili olarak yaptıkları çalışmanın sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı.

                Yapımına başlanan Trambüs’ün  belirlenen güzergahtaki trafik sorununu çözmeyeceğini belirten İnci, “Alt yapı çalışmaları ve 10 adet trambüs için 71 Milyon TL (71 Trilyon) harcama yapılacak.  Karşılığında ise Üniversite hattında bir saatte ancak yaklaşık bin 800 yolcu taşınabilecektir. Ancak bizim yaptığımız çalışmalarda Üniversite hattında özellikle  sabah 07.00 - 09.00 arasında yaklaşık 20 bin yolcunun taşınması gerekmektedir. Bu durumda 71 Milyon TL harcama yapıyorsunuz ve karşılığında 1 saatte  bin 800 yolcu taşıyabiliyorsunuz. 30 adet daha trambüs alınmasıyla taşınacak yolcu sayısı 6 bine ulaşabilecek” dedi.

                İnci, 10 adet trambüs ve alt yapımının yanı sıra 30 adet daha trambüs alınması durumunda toplam maliyetin 130 Milyon TL’ye ulaşacağını da belirterek, “ Kamunun bu kadar parasını o güzergahta ihtiyaç anındaki yolculardan sadece yüzde 30’nu taşıyabileceksiniz. Oysa raylı sistem projesini yaşama geçirirseniz belki maliyeti 150 Milyon TL’ye ulaşabilecek ama o z aman siz yoğunluk sürecinde 50 bin yolcu taşıyabileceksiniz” ifadelerini kullandı.

                “Yakıt Tasarrufu Gerçekçi Değil”

                CHP Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Hakan İnci, trambüs ile ilgili eleştirilere  Belediye Başkanı Ahmet Çakır’ın ‘yakıt tasarrufunu’ gerekçe gösterdiğini belirterek, “ Sayın başkan trambüs konusundaki eleştirilerde yakıt tasarrufunu gündeme getiriyor. MOTAŞ’ın otobüs seferleri için aylık masrafının 2 Milyon TL olduğu ifade ediliyor. Şimdi başkan Ahmet Çakır’a sormak gerekiyor. Malatya’nın tüm hatları için aylık otobüs yakıt bedeli 2 Milyon TL ise, sadece Üniversite hattındaki otobüslerin devre dışında kalması , diğer hatlarda otobüslerin seferlerine devam etmesiyle aylık 2 Milyon TL olan yakıt giderinin ne kadarını tasarruf edebileceksiniz.” dedi.

                “Kalıcı Çözüm İçin Raylı Sistem”

                Bir önceki dönem İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın da trafik konusunda danışmanlığını yapan İnşaat Mühendisi Trafik Uzmanı Bekir Ilıcalı, basın toplantısında slayt eşliğinde bir süreden beri kent içi trafik ve trambüs ile ilgili yürüttükleri çalışmaları anlattı. Ilıcalı,  Malatya’da otobüsler ile günlük yolcu kapasitesinin 110 bin, minibüslerle 80 bin olmak üzere 190 bin dolayında olduğunu, 2023 hedefi alındığında bu sayının 250 bin yolcuya ulaşmasının beklendiğini belirterek, “Trambüs ile bu  bu sayıdaki yolcuların taşınmasının söz konusu olamaz. Bu nedenle öncelikle  geçici çözüm için  metrobüs uygulamaya konulmalı,  kalıcı çözüm içinde raylı sisteme geçilmesi gerekmektedir” dedi.

                Ilıcalı’nın slayt eşliğindeki anlatımlarının ardından CHP  Büyükşehir Belediye Başkan adayı İnci, bir süreden beri  kent içi ulaşımla ilgili yürüttükleri çalışmaların rapor haline getirileceğini, seçimde vatandaşların kendilerini göreve seçmeleriyle bunun kısa sürede yaşama geçireceklerini belirterek, “ Vatandaşlarımızın  teveccühhleri bir başka adaydan yana olursa, biz o zaman hazırladığımız bu raporları onlara sunacağız.”  dedi.


Yeni Malatya Gazetesi
Anahtar Kelimeler

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner77

Bazı Kurum ve Kuruluşlara Girişte HES Sorgulaması
Bazı Kurum ve Kuruluşlara Girişte HES Sorgulaması

Haberi Oku