Okul için değil hayat için öğreniyoruz. Günlük yaşantımızın anlamlarını öğrenmenin gerekliliğinin herkes farkında. Ancak çok çalışan iyi not veya karne alacak anlamına gelmemektedir. Önemli olan, etkili çalışmak ve zamanı en iyi şekilde kullanmaktır.
Bu açıdan tatiller faydalı olabilir. Tatiller, eğlenme ya da öğrenme zamanı mı? Özellikle yaz tatili gibi uzun sürmeyen okuldan uzaklaşmayı hedefleyen kısa tatillerde, temel olarak veliler çocuklarına dinlenme imkanı tanımalılar.
Üç ile dört ay gibi uzun süren yaz tatilinde ‘tembellik’ yapmalarına müsaade etmek dolayısıyla daha anlamlıdır. Derse yönlendirmenin en uygun zamanı ne zamandır?
Bu dinlenme sürecinde ailecek ortak faaliyetlere yer verilmelidir. Tatilin üçte biri geçtikten sonra öğrenme zamanı başlayabilir. Bu da gene tatilin üçte biri olmalı.
Bu dönem dinlenme günleri ile bezenmeli. Böylece öğrenci dinlenme ve bilgi aktarımı arasındaki dengeyi kurabilir. Geçmişte işlenen konulara mı yoksa gelecekteki konulara mı çalışmak daha doğru olur?
Geçmişte işlenen dolayısıyla bildiği konuları tekrar etmek öğrencinin kendine olan güvenini artırmaktadır. Böylelikle eksik olduğu konuları anlaması, bunları artıya çevirme gücüne sahip olduğunu görmesine yardımcı olur, düzeltme isteği ve çabası oluşur.
Sonunda öğrencinin kendi yönetimine bırakarak gelecek konulara bakmasına izin verilebilir. Bir öğrenci nasıl daha iyi öğrenir? Bunun kararını ancak veliler çocuklarıyla birlikte verebilirler.
Bazı çocuklar yalnız, odalarında kitaplara dalarak daha iyi öğrenirler. Bazıları grup içinde daha iyi öğrendikleri için birkaç arkadaşla birlikte ders çalışmayı tercih etmektedirler.
Öğrenmek için bazıları ise özel derse ihtiyaç duymaktalar. Ders çalışmak her zaman mı yoksa acil durumlarda mı önerilir?
Sınıfta kalma tehlikesi olduğunda veya zor bir sınav öncesi ders çalışmaya yönlendirme uygun değildir. Daha önemli olan elde olan zamanı optimum bir şekilde değerlendirmektir.
Bu durumda günde dört ile altı saat ders çalışmak aradaki bilgi açığını kapatacaktır. Düzenli kitap okumanın zararı olmadığı gibi öğrenciler zorlanmaz.
Veliler yardımcı mı yoksa bilgi aktaran mı? Anne ve babanın rolleri net olmalı. Çocuklarına yanında olduklarını hissettirmeliler.
Çocukları, soruları olduklarında velilerine yöneltebileceklerini ve öneriye ihtiyaç duyduklarında danışabileceği kişiler olduklarından emin olabilmeliler.
Uygun olmayan, velilerin özel hoca rolünü yüklenmeleridir. Velilerin görevi sadece çocuklarına, öğrenmeleri için motive etmeleri ve aynı zamanda onlara eğlenmeleri, dinlenmeleri kendilerini geliştirmeleri için yeterince zaman tanımalarıdır.
Bu okulda ve hayatta başarılı olmanın temel taşını içermektedir.

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.