Türkiye 13 yılda "elektrikli ulaşım" tercihlerinde vites yükseltti

Türkiye'nin elektrikli otomobil satışları, 2011-2023 döneminde artan talep ve altyapı yatırımlarıyla geçen yılın sonunda 81 bin 332'ye, şarj istasyonu soket sayısı ise 28 bin 196'ya ulaştı.

Anadolu Ajansı
Anadolu Ajansı Tüm Haberleri

AA muhabirinin, Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) verilerinden yaptığı derlemeye göre, Türkiye'de elektrikli araçların kullanılmaya başlandığı 2011'de 24 elektrikli otomobile 36 soket hizmet veriyordu.

Son 13 yılda ulaşımda karbonsuzlaşma hedefleri doğrultusunda dünya genelinde elektrikli araç satışlarında artış yaşanırken Türkiye de bu trendi yakından takip etti.

Türkiye'nin otomobili Togg projesi de tamamen elektrikli otomobil üretme tercihinin elektrikli araçlara olan farkındalık ve ilgiyi artırması açısından bu dönemde alınan en stratejik kararlardan biri oldu.

Öte yandan, bu dönemde Türkiye'de üretim yapan otomotiv markaları, elektrikli araçlarda otomobilin yanı sıra otobüs ve hafif ticari araç üretimini de geliştirdi.

Türkiye'de elektrikli otomobil sayısı 2023 sonunda toplam 81 bin 332'ye, soket sayısı da 28 bin 196'ya ulaştı.

Yatırımlar ve talep doğrultusunda Türkiye'nin 81 ilinde elektrikli araçlar için şarj istasyonu bulunuyor.

Elektrikli ulaşımda vergi teşvikleri vurgusu

TEHAD Başkanı Berkan Bayram, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, 2011-2023 döneminde Türkiye'deki otomotiv sektörü ve elektrikli araçlara olan talebin gelişimine paralel olarak şarj istasyonları ve şebeke altyapısının da gelişim gösterdiğini söyledi.

Bayram, bu eğilimin devam edeceğinin öngörüldüğünü belirterek, elektrikli araçlara olan talebin yenilikçi döneme uygun olarak artmaya, gerekli altyapının da gelişmeye devam edeceğini kaydetti.

Bayram, şöyle konuştu:

"Önümüzdeki dönem tüm sektör oyuncularının işbirliğiyle elektrikli, hibrit, hidrojenli araçlar, şarj istasyonları ve akü-batarya teknolojilerine odaklanılması gerektiğini gösteriyor. Toplam enerji verimliliği ve karbon emisyonunun azaltılmasına katkı sağlayacak teknolojilerin desteklenmesi açısından önümüzdeki dönem belirleyici ve etkileyici olacak. Öte yandan bu sektörler için girişimci ve yatırımcılarımıza yönelik vergi teşvikleri ve destekleyici mevzuatların ortaya konulması gerekiyor. 2011 öncesi Türkiye'de elektrikli otomobil yoktu, elektrikli araç soketi de genel anlamda kullanımda değildi. Renault Fluence Z.E. Modeli'nin ilk olarak Bursa'da üretilmeye başlamasından sonra elektrikli araçlar bu dönemde günlük hayatımıza girdi."

2011-2023 döneminde yıllık elektrikli otomobil satış sayısı ve yıl sonunda ulaşılan soket sayısı ise şöyle;

Yıl Elektrikli Otomobil Satış Sayısı Soket Sayısı
2011 24 36
2012 180 140
2013 340 220
2014 408 280
2015 119 400
2016 44 620
2017 77 750
2018 155 1100
2019 222 1850
2020 3100 2300
2021 2849 3800
2022 8210 6400
2023 65604 10300
2011-2023 GENEL TOPLAMI 81332 28196

13 Şub 2024 - 12:46 - Gündem

Mahreç  Anadolu Ajansı


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Malatya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Malatya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Malatya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Malatya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.