B5 vitamin hangi besinlerde bulunur?

B5 vitamini, çeşitli gıdalarda doğal olarak bulunur. İşte B5 vitamini içeren bazı besinler:

Şeyma Önal
ÖZEL HABER Şeyma Önal Tüm Haberleri

B5 vitamini, çeşitli gıdalarda doğal olarak bulunur. İşte B5 vitamini içeren bazı besinler:

Et ve tavuk: Özellikle dana eti, tavuk göğsü ve hindi eti, B5 vitamini bakımından zengin kaynaklardır.

Balık: Somon, ton balığı, sardalya gibi yağlı balıklar B5 vitamini içerir.

Yumurta: Yumurta sarısı, B5 vitamini içeren bir kaynaktır.

Süt ve süt ürünleri: Süt, yoğurt, peynir gibi süt ürünleri B5 vitamini bakımından zengindir.

Tam tahıllar: Kepekli tahıllar, bulgur, kahverengi pirinç gibi tam tahıllar B5 vitamini içerir.

Yeşil yapraklı sebzeler: Ispanak, lahana, pazı gibi yeşil yapraklı sebzeler B5 vitamini kaynağıdır.

Kuruyemişler: Fındık, badem, fıstık gibi kuruyemişler B5 vitamini içerir.

Mantarlar: Özellikle mantarlar, B5 vitamini açısından zengin bir kaynaktır.

Bu gıdaları düzenli olarak tüketerek vücudun ihtiyacı olan B5 vitamini miktarını karşılamak mümkündür. Dengeli ve çeşitli bir beslenme programıyla sağlıklı miktarda B5 vitamini alınabilir.

13 Şub 2024 - 15:46 - Yaşam

Mahreç  Şeyma Önal


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Malatya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Malatya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Malatya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Malatya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.