Nisan ayında Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü görevine atanan Hatice Özdemir’in basın mensuplarına vermiş olduğu kahvaltı programına katıldım. Programda Hatice Hanım, Malatya’da eğitimle ilgili hemen hemen tüm konularda basın mensuplarına bilgi verdi ve akabinde bizlerin sorularını içtenlikle yanıtladı. Toplantı bitiminde Malatya’da eğitimde rasyonel aklın hakim olduğuna kanaat getirdim. Şu anda Malatya’da 38 tane yıkım kararı verilen toplamda 122 eğitim kurumunun inşaat süreci devam ediyor. Bu inanılmaz bir rakam, siyasilerinde desteği ile ödenek noktasında sıkıntı yaşanmazsa iki üç yıl içerisinde Malatya’da eğitim kurumlarının fi ziki anlamda çehresinin değişeceği ortada. Özellikle süreç sonunda kalabalık mevcutlu, ikili eğitim yapan okul sorunu bitecek gibi gözüküyor. Öte yandan yeterli öğrencisi bulunan ancak taşımalı eğitim kapsamına alındığı için kapısına kilit vurulan 18 köy okulunun yeniden açılacağı ifade edildi. Bu sayı müfettişlerin raporuna göre değişebilirmiş.Fakat ben buraya bir şerh düşmek istiyorum o da şu ki köy okullarının açılması eğitimin kalitesini artırmaz aksine azaltır çünkü taşımalı okulların hepsinde akıllı tahtalar mevcut, kalorifer ile ısınıyor, binalar yeni ve fi ziki imkanları çok daha fazla.

Köye dönüş demek eğitim materyalinden tutunda fi ziki imkanlara kadar geriye dönmek demek. Üstelik köy okullarında yeniden mecburen birleştirilmiş eğitim modeli uygulanacak yani bir öğretmen aynı anda 4 sınıfı okutacak. Bu öğretmen aynı zamanda idarecilik yapacak, son dönemde İş Kur bünyesinde eleman alımları çok sınırlı olduğu için muhtemelen soba yakacak, temizlikte yapacak. Bu şartlarda eğitimin daha iyiye gideceğini düşünmüyorum. Hatice Hanım’ın bir diğer önemli tespiti okullarda ki mevcut öğrenci sayılarının dağılımı. Yani 32 derslikli bir okulda 200 öğrenci eğitim görürken aynı mahalde az ötede 24 derslikli bir okulda 1000 öğrencinin eğitim görmesini kabul edilemez olarak görüyor. Bu nedenle aynı türde eğitim veren, mesafesi birbirine yakın ve mevcudu az olan okulların birleştirilerek mevcut derslik sayılarının daha akılcı kullanılması hedefl eniyor. Bu düşünce toplantı da en fazla taktir ettiğim husus oldu. Bu konuda da Hatice Hanım, Fatma Aliye İMKB Kız Meslek Lisesi, Abdulkadir Eriş Kız Teknik ve Meslek Lisesi ile Sadiye Ünsalan Kız Teknik ve Meslek Liselerini örnek verdi. Bu konuda son derece haklı. Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü hizmet binası yıllardır dile getirdiğimiz gibi mevcut ihtiyaçlara cevap verebilecek nitelikte değil hatta çalışanların bir kısmı Yakınca Mahallesinde bulunan bir ek binada çalışıyor. Kurum içerisinde bütünlük olmayınca da hizmet noktasında bir takım sorunlar yaşanıyor. Hatice Hanım, şu anda Malatya’da 122 adet okul inşaatı süreci devam ederken bir de İl Milli Eğitim Hizmet Binasını çıkartıp bu yükü artırmak yerine aynı tür okulları birleştirerek Fatma Aliye İMKB Lisesinin bulunduğu binaya,Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğünü taşıyarak bu alanı yeni hizmet binası olarak belirlemeyi daha makul bulduğunu ifade etti.

Bu şekilde hem kurum olarak aynı çatı altında buluşacağız hem de yeni bir inşaat sürecine girmemiş olacağız dedi. Üzerine bir de Battalgazi İlçe Milli Eğitim ve Halk Eğitim Merkezi binalarının şehir dışında olması nedeniyle yaşanılan mağduriyeti gidermek adına halihazırda kullanılan İl Milli Eğitim Müdürlüğü binasının bir katını Battalgazi İlçe Milli Eğitime bir katını da Battalgazi Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğüne tahsis ederek bu sorunu da çözüme kavuşturmuş olacağız fi kri Malatya’da eğitim alanında israfın değil tasarrufun; kişisel egoların değil devlet çıkarlarının korunduğunu ispatladı adeta. Hatice Hanımın geldiği günden beri bir ayağının sürekli sahada olması, önemli oranda Malatya’da eğitimde ne gibi artılarının ve eksikliklerin olduğu, bunun yanında riskleri ve fırsatları doğru analiz etmesine vesile olmuş. Bundan sonraki süreçte Hatice Hanım, 2022- 2023 eğitim öğretim yılına Malatya’yı en iyi şekilde hazırlamak için mücadele edeceğini anlıyoruz. Kolay değil 38 tane okul yıkılacak, 122 inşaatı devam eden okul var, yıkılan öğrencilerin mağdur edilmeden başka okullarla taşınması lazım. Ancak aklın egemen olduğu bir kurumda sorunların daha kolay aşılacağına inanıyorum. Hatice Hanım’ın, Malatya’ya canı gönülden hizmet etmek istediğine, hırsına, enerjisine tanıklık ettim. Kendisine bu yolda kolaylıklar diliyorum…