Okun döneminde yanlış beslenmenin diş çürüklerine sebep olduğu önemsenmeli. Sağlıklı beslenme davranışının uygulanabilmesin okul döneminde daha kolaydır. Büyüme-gelişmenin en belirgin yaşandığı bu dönemlerde sağlıklı beslenme alışkanlığının çocuğun performansını olumlu yönde etkilenir. Özellikle çocuğun okula aç gitmemesi, iyi bir kahvaltı yapması sağlanmalıdır. Ancak, aile bu konuda çocuğa uyarı yapmakla kalmamalı, inandırıcı olması ve çocukta alışkanlık haline dönüşmesi için ebeveynler de kahvaltıya eşlik etmelidir. Çocukların beslenmesinde besin çeşitliliği sağlanmalıdır. Özellikle fazla miktarda tüketilen yağ ve karbonhidrat içeriği yüksek besinler sınırlandırılmalı, sebze-meyve, rafine edilmemiş tam tahıllı ürünler, bulgur, kurubaklagil gibi vitamin ve mineral açısından zengin ve iyi lif kaynağı olan besinlere, süt, yoğurt, peynir, et ve yumurta gibi proteinli yiyeceklere yeterince yer verilmelidir. Öğle yemeği okulda yenilecekse, okul idaresinin bilgisi dahilinde olan ve çocuğun yediği yemekler, ailesi tarafından da kontrol edilmeli, gerekirse menülerin içeriği denetlenmeli ve bir beslenme uzmana danışılmalıdır.

Ara öğünlerde doyurucu olmayan, sağlık açısından tüketilmesi önerilmeyen yiyecekler olan, şekerli, unlu yiyecekler, cips gibi kızartılmış ürünler ve asitli içeceklerden uzak durulmalıdır. Unutulmamalıdır ki, bir yiyecek kan şekerini ne kadar hızlı yükseltirse, o kadar da hızlı düşürür. Şeker ve şeker içerikli besinleri kan şekerini yükselttikten kısa süre sonra tekrar düşüşe sebep olacağından, çocuk yine kendini aç ve halsiz hissedecek, derslere karşı ilgisi ve konsantrasyonu azalacaktır. Kısa sürede acıkma ve tekrar bir şeyler yeme isteği ile alınan besin ve enerji miktarı artacak, başta kilo problemi olmak üzere, vücuttaki yağ oranının fazlalığına da bağlı birçok sağlık sakıncalarının ortaya çıkmasına zemin hazırlanmış olacaktır. Ara öğünlerde, içinde peynir ve mevsim sebzeleri olan küçük sandviçler/meyve ve taze sıkılmış meyve suyu/ayran/süt gibi içecekler tercih edilmelidir. Bu konuda okul idaresi ve kantini ile irtibata geçilmeli, aileler de bu konuda bilgilendirilmelidir. Kantin olanakları buna el vermiyorsa, daha sağlıklı bir öneri; çocukların yanına beslenme çantası hazırlamak ve buraya kendi yaptığımız sandviçleri/tostları/ev yapımı besinleri koymak olacaktır. Evde hazırlayıp yanına verdiğiniz besinlerin çocuğunuz tarafından tüketilip tüketilmediği kontrol edilmelidir, ta ki bu bir davranış modeli halini alana kadar. Bunun için, tercih etmesi gereken besinlerin neler olduğu, niçin bunları tercih etmesi gerektiği çocuğa anlatılmalı, çocuğun yemeyi çok istemediği yiyecekleri sevdiği tatlarla birleştirmeli, arkadaşlarının aileleri ile irtibata geçilerek ortak bir sağlıklı beslenme uygulamasına geçilmelidir. Bu, çocuğunuzun, sizin önerdiğiniz veya hazırladığınız beslenme şekline uyumunu kolaylaştıracaktır. Unutulmamalıdır ki, ev ortamında edinilen davranışlar kadar, okulda kazanılan davranış şekilleri de bir o kadar önemli ve kalıcıdır.

Pişirme yöntemi olarak da kızartmanın sıklıkla kullanıldığı bilinmektedir. Özellikle kızartma yağının kullanılma sıklığı ve besinlerin hazırlandığı, muhafaza edildiği ortamların sağlık koşullarına uygunluğu, besinlerin son kullanma tarihleri kontrol edilmeli, bu kontroller düzenli aralıklarla tekrarlanmalıdır. Okul kantinlerinde ve okula yakın çevrede yiyecek-içecek satışı yapılan yerler denetlenerek, daha sağlıklı besin satışı sağlanmalıdır. Okul dönemi çocuklarının yanlış beslenmesi sonucu karşılaşabileceği bir diğer problem de diş çürükleridir. Rafine karbonhidrat kaynaklı şekerler, tatlılar, hazır meyve suları çürümeye katkıda bulunan besinlerdir, diş çürüklerinin önlenmesinde rafine karbonhidrat kaynaklı besinlerden uzak kalmak, çocuklara diş fırçalama alışkanlığı kazandırmak önemlidir.