Yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte popüler hale şok diyetler ve zayıfl ama destek ürünlerinin insan sağlığı üzerinde neden olabileceği kalıcı hasarlara karşı dikkatli olunmalı. Yaz ayları yaklaşırken her yıl olduğu gibi şok diyet uygulamaları ve zayıfl ama destek ürünleri popülerliğini arttırıyor. Kışın aldıkları kilolardan kısa zamanda kurtulmak isteyenlerin şok diyetlerden uzak durması gerekiyor. Sağlıklı kilo kalıcı kilodur. Çok kısa zamanda verilen kilolar asla kalıcı olmadığı gibi, kastan verilerek ileriki yaşlarda ciddi sağlık sorunlarına yol açabilmektedir. Cabası verilen kilolar çok kısa zamanda fazlasıyla yerine gelmektedir. En sağlıklı diyeti uygularken dahi vücuttan çok da az olsa bile belli oranda kas kaybı meydana gelir ve hiçbir zaman yeniden kilo artışı olduğunda bu kas yerine gelmez ve vücut sürekli olarak yağlanmaya devam eder. Bu nedenle kilo verme sürecini yaş, cinsiyet, aktivite, sosyal hayat, mesleki ve ailevi durum, yeme ve öğün alışkanlıkları gibi bireysel özellikleri göz önünde tutularak ayarlamak ve sağlıklı ve dengeli bir takiple kalıcı hale getirmek gerekir. Şok diyetlerle zayıfl amanın genelde 40 yaş altı ve kadınlarda yaygın olarak uygulanıyor. Uygulanacak diyetlerde daima 10-15 yıl sonrasının hesap edilmesi lazım. Kilo verirken kişinin beslenme alışkanlıkları ve bireysel tüm özellikleri, sağlık durumu göz önüne alınarak uygulan bir beslenme programı asla zayıfl ama destek ürünlerine ihtiyaç duyulmasını sağlamaz. Herhangi bir ilaç veya destek ürünü ile iştah azaltılarak veya yağ yakımını hızlandırarak yapılan bir beslenme programı çok yüksek oranda ürünleri bıraktığınızda çok kısa zamanda yerine gelmektedir. Bu ürünlerin en masumunun yan etkileri de cabası. Özellikle bu tür besin destekleri karaciğer ve kemikler üzerinde ileri yaşlarda sorun yaratmaktadır. Hatta diyet yaparken bilinçli spor yapılmaması dahi sporu bıraktıktan sonra kilo artışını tetikleyebiliyor. En ideali spor yaparken günlük beslenmeye yapılan aktivitenin yüzde 20 kalorilik enerjisi kadar dengeli ekleme yapmak ve aktivite yapılmayan günlerde de aynı miktar enerjiyi günlük diyetten çıkarmaktır. Diyetin karbonhidrat, protein ve yağ oranının bireysel ihtiyaçlara göre düzenlenmesi ve et, süt-yoğurt, sebze-meyve, ekmek, yağ-şekerden oluşan 5 grup besinin dengeli orak günlük tüketilmesinin sağlanması gerekmektedir. Daima kalıcı kilo kaybı bizim için önemli. Ne yaparsak yapalım bireysel olarak sağlıklı ve dengeli bir beslenme planını benimsemiyorsak işin daima kolay yollarına kaçmayı seçiyorsak sonuç hep fazlasıyla yeniden gelen kilolar, kan değerlerinin bozulması, bölgesel fazlalıklar bize geri dönecektir. Kadınlar ve erkeklerin zayıfl amasının da birbirinden farklıdır. Erkeklerdeki bölgesel kilo sadece göbek çevresindedir, selülit problemleri yoktur. Sağlıklı bir diyetin hedefi yağlar olduğu için beyler kilo verdiklerinde karın çevresinden verip incelirler. Cilt altı yağdokusunun kadınlardan farklı yapıda olması nedeniyle de ciddi bir sarkma yumuşama olmadan rahatlıkla hedefl erine ulaşarak verdikleri kiloyu koruyabilirler Bayanlarda ise kas tonularının beylerden daha az olduğu, cilt altı yağ dokularının yapıları daha fazla sarkma ve gevşemeye müsait olduğu için kilo verdikten sonra bölgesel işlemler uygulayarak sıkılaşma ve toparlama yapılması gerekmektedir. Bayanların en önemli problemlerinde birisi de selülitleridir. 8 yaşında kız çocuklarında dahi oluşabilen bu problem iyi bir dolaşım düzenleyici tedavi ile sonlandırılmalı ve maalesef hormon salınımları nedeni ile tekrarladığı içinde her 6 ayda bir vücut bakımlarına dikkat etmelidirler. Kadınların metabolizma hızları beylerden daha yavaştır ve her ay yaşanana mentüral siklüs nedeni ile hormonal değişim sürecinden etkilenerek daha yavaş ve zor bir kilo verme süreci geçirirler. Türk insanının beslenmede yaptığı temel yanlışlar yağlı tüketim, hamur işleri ve tatlı tüketimidir.