Tatil demek; yemek, içmek, gezmek ve bronzlaşmak olmamalı. Dönüşte tartı ve aynalara küsmek istemiyorsanız bu sene tatil sizin için yan gelip yatmak değil, sağlıklı beslenip hareket etmek olsun. Baharatları deneyin; Baharatlar hem tat değiştirirler hem de iştahı kısıtlamak üzerinde etkili olabiliyorlar. Kırmızıbiber besin alımını azaltabiliyor aynı şekilde köri, zencefil, zerdeçal ve kimyon da metabolizmanın hızlanmasını destekliyor ve kekik yağlı besinlerin sindirimini hızlandırabiliyor. Buharda pişirin; Daha az yağ almanıza yardımcı olan pişirme tekniklerini deneyin. Lezzet ve görüntü açısından hiçbir farklılık olmayacağını garanti ediyoruz. En sevdiğiniz besinlere odaklanın; Örneğin çikolatalı dondurma; 1 top tadın ve gerçek açlık ile psikolojik açlığınızı ayırt etmeye çalışın. Öğünleri atlamayın; Özellikle akşam bir yemeğe veya partiye katılacaksanız, yüksek protein ve lifl i bir kahvaltı ve öğle yemeği ve çiğ sebze veya meyveden oluşan bir ara öğün sizi aşırı yemek yemekten alıkoyacaktır. Diğer serinletici alternatifl er olan meyveli sodalar, light bira veya şarap veya alkolsüz kokteyller sizi serinletecektir. Açık büfeye ikinci defa uğramayın; Beyimize yemek yediğimizin sinyalleri 20 dakikada ulaşır bu nedenle mutlaka yavaş yemeye özen gösterin. Yiyecekler genelde tatilin %90’ının oluşturmakta, aile ve arkadaşlarla geçirilen keyifl i saatler, ne kadar ve ne zaman yemek yediğinizi unutmanıza neden olabilir. Miktarlara dikkat ederek, sadece tadına bakmak maksatlı lezzetlere dokunabiliriz.

TUZ TÜKETİMİNE DİKKAT!

Tuz tüketimi sağlık açısından çok önemli bir konu. Aşırı tuz tüketildiği takdirde, birçok sağlık problemi ortaya çıkıyor. Bu sağlık sorunları arasında, yüksek tansiyon, kalp hastalıkları, inme, böbrek hastalıkları, kemik erimesi, mide kanseri gibi hastalıkları sayabiliriz. Burada vatandaşlarımıza alınan tuz miktarının nasıl hesaplanacağını da anlatıyoruz. ‘Hangi besinlerde aşırı tuz bulunuyor, günlük tuz ihtiyacımız ne kadardır?’ gibi konuları anlatıyoruz, Tuz satın alırken, marketlerde satılan tuzun ‘iyotlu tuz’ olmasına dikkat edilmesi gerekiyor. İyot yetersizliği nedeniyle, cücelik, guatr, büyüme geriliği, sağırlık, zihinsel fonksiyonlarda gerileme gibi sağlık sorunlarının ortaya çıkabilir. İyot vücut için çok önemlidir. Vücut ısı ve enerjisinin devamlılığını sağlar. Beyin ve sinir sisteminin çalışmasını, zeka gelişimini sağlar. Kas dokularının işlevlerini tam yapabilmelerini ve dolaşımın düzenli olmasına yardımcı olur.

A VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ TIRNAKLARI OLUMSUZ ETKİLİYOR

 A vitamini eksikliği söz konusu olduğun da, görme bozuklukları, kemik ve dişlerde problemler, ciltte kuruluk, saç ve tırnaklarda kırılmalar, halsizlik ve enfeksiyonlara karşı dirençsizlik görülebilir. A vitamini sağlıklı bir cilt ve kemik yapısı için önemlidir. Antioksidan olarak faaliyet yaparak hücreleri kansere ve diğer hastalıklara karşı korur, yaşlanma sürecini yavaşlatır, yağ depolanmasına yardımcı olur. A vitamininin vücut açısından diğer bir önemi de, proteinlerin A vitamini olmadan kullanılamamasıdır. Hücre yenilenmesini sağlayan, vücut direncini arttıran, görme duyusu için önemli olan A vitamini yeşil sebzeler, domates, tahıllar, lahana, bitkisel yağlar, havuç ve balda bolca bulunur. Eksikliğini bu besinleri tüketerek giderebilirsiniz. Günlük A vitamini ihtiyacı; Yetişkin erkeklerde 1000, kadınlarda 800 mg. kadardır. Kadınların gebelikte A Vitamini ihtiyacı artar. Gebelikte günlük 1000 mg., Emziren annelerin ise 1200 mg. kadar A Vitamini almaları tavsiye edilir. DUDAK YARALARI, DİLDE KIZARIKLIK B2 vitamini eksikliğinde, ağız kenarında yaralar, dilde kızarıklık, göz kenarında kızarıklıklar, burun kenarında kuruma, kansızlık gibi sorunlar görülebilir. Önemli bir nokta aşırı derecede alkol tüketimi vücuttaki B-2 vitaminini azaltır. Ayrıca antibiyotikler, yatıştırıcılar da vücuttaki B-2 vitaminini azaltır. Vücuttaki asit oranını düzenleyen, sindirim sistemini düzene sokan, solunum sisteminin çalışmasına yardımcı olan B 2 vitamini süt, peynir, yoğurt, yumurta, mısır, kurubaklagiller ve yeşil sebzelerde çokça bulunmaktadır. Bu besinlerden tüketmenizde fayda var.