Zayıflayayım da nasıl olursa olsun demek doğru değil. Önemli olan sağlıklı bir şekilde zayıfl amaktır bunun için önce genel bir sağlık kontrolü şart. Diyet denince ilk aklımıza gelen zayıfl amadır. Herkesin etrafındaki kilolu bireyler için ve kendi için uygun olduğunu düşündüğü zayıfl ama önerileri vardır. Peki, bu zayıfl ama önerileri ne kadar doğru. Çoğunluğun düşüncesi az yemek, fazla su içmek yeterli ama ne kadar az sonuçta vücudun yaşam fonksiyonlarını devam ettirmesi için belirli oranlarda karbonhidrat, protein ve yağa ihtiyacı var. Bu değerler yaşa, boya, cinsiyete, günlük aktivite durumuna, hastalıklara, yapılan fi ziksel aktivite düzeyine ve sıklığına bağlı olarak değişmektedir. Her şekilde kilo kaybı olur az yiyerek, protein ağırlıklı yiyerek, sadece spor yaparak ama her birinin yan etkileri vücuda verdiği zararlar var, bir tarafı düzeltirken diğer tarafı bozmamak lazım. Ancak, fazla alınan protein karbonhidrat alımı az olduğu için enerji elde etmek için kullanılır, protein sindirimi zor olduğu için bu da vücudu yorar.

Yağ oranı arttığı için sindirim sonucu keton cisimcikleri ortaya çıkar bunlar normalde kanda az bulunur, artmasıyla birlikte kanın asit değeri yükselir buda kemiklerden kalsiyumun çekilmesine neden olur ileriki yaşlarda kemik erimesi veya yumuşaması gibi rahatsızlıklara yol açabilir. Fazla alınan protein böbreklere fazladan yük bindirir ve gereksiz yorulmasına sebep olur. Vücut yeterli proteini alamadığı için en az çalışan bölgedeki kasları tüketmeye yönelir, bu bölgede genelde gövde kasları olur, kasları tükettiği için zamanla metabolizma yavaşlar bir süre sonra aç kalınsa da kilo kaybı olmaz, kas kaybıyla birlikte kemiklerden kalsiyum kaybolmaya başlar ve kemikler zayıfl ar, düşük vitamin ve mineral değeri olduğu için saç tırnak kırılma dökülmeleri meydana gelir. Kas kaybından dolayı kol ve bacaklarda incelme ama karın bölgesinden olması gereken incelme olmaz, yüz ve gözaltlarında çökme oluşur. Her iki yöntemde hızlı kilo kaybı olur ama vücuda zararları fazla. Bu şekilde zayıfl amak kar mı zarar mı?Zayıfl ayayım da nasıl olursa olsun değil önemli olan sağlıklı bir şekilde zayıfl amak bunun için önce genel bir sağlık kontrolü, size uygun sağlıklı beslenme programını diyetisyeninizden edinme sonra en önemlisi bu beslenme şeklini hayat tarzınız haline getirmeniz ve size uygun sporla birlikte yaşamınıza devam etmeniz. ZAYIFLAMAK İÇİN KARARLI OLUN Kilo verme işi kafada biter. Kişi kararlı olmadıkça siz ne yaparsanız yapın zayıfl atmanız mümkün değildir.

Zayıfl amak için bana gelen danışanlarıma ne yapmaları gerektiğinden çok nasıl yapmaları gerektiğini anlatmak daha doğru geliyor. Çünkü artık herkes beslenmeyle ilgili bilgi sahibi, fakat bu bilgilerin nasıl kullanılacağı konusunda yetersiz kalmakta. Bu nedenle bana gelen herkese kalorisi kişiye göre hesaplanmış standart diyet ışığında, kendi kendilerinin diyetisyeni olmayı öğretiyorum. Bana gelen danışanlarıma “Gerçekten hazır mısınız?” diye sorarım. Çünkü kilo verme işi kafada biter. Kişi kararlı olmadıkça siz ne yaparsanız yapın zayıfl atmanız mümkün değildir. Sigara tiryakisi hamile olduğunu öğrenen bir bayanı düşünün. Ertesi gün sigarayı bıraktığına şahit olursunuz. Hani tiryakiydi? Bebek baskın çıktı. Bebeğine olan sevgisi sigara tiryakiliğini ikinci plana attı. Hani yıllarca denemesine rağmen bir türlü bırakamamıştı sigarayı, şimdi ne oldu? Ben söyleyeyim; zihnine, beynine komutu sigarayı bırakmam gerek diye göndermedi. Zihnine ve beynine bebeğine olan sevgisinden dolayı sigara içmeyeceği emrini verdi. Zihninizi nasıl yönlendirirseniz zihniniz size o şekilde yanıt verir” diyerek konuşmasını şöyle sürdürdü, “Zihninizi nasıl yönlendirirseniz zihniniz size o şekilde yanıt verir. Çok bilindik bir örnek vardır. Soğuk hava deposunda kitli kalan adam deponun soğutucusunun bozuk olduğunu panikten unutarak, donacak öleceği korkusuyla bütün gece depoda kitli kalmış ve sabah cesedini donmuş olarak bulmuşlardır. Halbuki depo soğuk değildir. Ama kendisini öyle inandırmıştır ki, zihnine yolladığı sinyallerle zihni onu dondurarak öldürmüştür. Kilo vermek de böyle bir şey aslında. İstemek gerek. Zayıfl amayı isterken kendinizi zayıfl amış ve mutlu hayal edin. Beyniniz bunu bir komut olarak algılayacak ve zayıfl amanıza yardımcı olacaktır.